Saturday, June 4, 2011

Hutang Pandai Nak Bayar Tak Pandai...(apa kejadah ni!!!)

Hari ni baru dapat update blog ni...nak tulis pasal sikap manusia zaman sekarang...tak tahu nak menilai dan menghargai orang lain..bukan nak mengunkit pasal member aku even best prend pun sanggup putus kawan because of hutang...Dah la orang nak tolong dia masa susah,,aku ni pun bodoh sering kali diperdayakan keran hutang...pun masih lagi menaruh kepercayaan dekat orang lain..
Masa nak kan simpati dari kita mereka mereka dan mereka selalunya buat baik dengan kita,layan kita dengan baik...rupa2nya baik tu semua ada makna..nak kan sesuatu daripada kita...aku pulak yang "bodoh" dan mudah percaya dan terkelu seribu bahasa dengan kata2 mereka2 ini..terus butakan mata,pekakkan telinga,terpedaya dengan mereka ni...Bagi la mereka pinjam duit cikit..cikit tak la jugak cukup untuk bayar rumah 2 bulan...masa nak kan sesuatu bukan main, manis mulut mengukir kata-kata..nak bayar cepat la...cukup bulan bayar la..macam2 lagi la MADAH PUJANGGA mereka ini...
Memang ni luahan marah hatiku yang amat sangat...kita buat baik dengan mereka semua without prejudice and then yang kita dapat "NOTHING"...bukan la mengharapkan pujian atau sanjungan dari mereka2 ini...cuma harapan aku la...'kalau orang buat baik kat kita tu,Kita sebagai human being ni pandai2 la menghargai kawan pulak'.Ni TAK lepas apa yang mereka kehendaki dapat....Batang hidung pun tak nampak...entah la apa nak cakap...mereka3 ni boleh dikatakan Best Prendz la.. Pun buat hal...tergamaknya mereka ni BUAT cam NI...
Dah nak masuk 1 abad pinjam pun tak reti2 nak bayar...Takkan nak tunggu aku mintak baru nak bayar..jenis aku memang tak suka la nak mintak2 agar orang bayar duit aku tu...tu pasal sedap diorang buat DEEEK jer...

p/s:Pada mereka yang berhutang tu ingat2 la 'Hutang Wajib Dibayar Walau pun Tak dituntut" ni bukan aku yang cakap Allah yang Berfirman..Sedaar la insaf la wahai umat yang berhutan.
AAAARRG TAK TAU DAH NAK BUAT CAMNER



anda suka?meyh la like..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...